Garantie & service

Retourrecht bij defect
Alle producten die wij verkopen worden vooraf gecontroleerd. Desondanks kan het voorkomen dat een product beschadigd raakt bij verzending of een fabrikagefout heeft. Neem bij een defect altijd eerst contact op met de klantenservice. Wij hanteren garantie op basis van carry-in. Dit houdt in dat het risico van de verzending voor de rekening van de klant komt.

Garantieperiode
Alleen wanneer u uw product retourneert kunnen we bepalen of het defect binnen de garantie valt. De garantieperiode is 6 maanden. In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen - zelfs als het product nog binnen de garantieperiode valt. Dit kan onder andere komen door aangebrachte schade die na de koop is ontstaan (zoals vallen, scheuren, krassen) of door intensief of verkeerd gebruik.

Als het product binnen 14 dagen defect raakt, kunt u kiezen voor vervanging van het product of terugbetaling van het aankoopbedrag. Na 14 dagen kunt u niet meer kiezen voor een terugbetaling van het aankoopbedrag. U kunt het product dan wel terugsturen voor reparatie of vervanging. Stuur een defect product nooit retour voordat u daarover contact hebt gehad met onze klantenservice.

Vervanging buiten garantie
Heeft u het product langer dan zes maanden geleden gekocht? Of is het product defect door verkeerd gebruik of val/stoot schade? Ook dan lossen we het probleem graag voor u op. Maar meestal valt dit niet onder garantie. Er worden dan kosten in rekening gebracht voor vervanging.

Stappenplan retourneren en ruilen
We verzoeken u om het stappenplan ruilen en retourneren te volgen bij het terugsturen van een defect.